måndag 8 mars 2010

Måndags mys!

Ligger helt klart bättre i munnen är fradags mys.
Iaf är det då måndags mys som pågår i det rosa huset på vischan. Jag och Wilma äter god mat, hon margarin indränkt torrfoder, hennes favorit, och jag pannkakor med grädde samt hallonsylt. Bättre lär det inte bli!

Anledningen till detta är att vi är ensamma hemma, och jag kände att det var bäst att hunden fick något extra mumsigt så hon försvarar mig mot kvällens alla otäckingar.
Sen är hon trevligt sällskap såhär i biologi-pluggandet!

Känner jag mig krasslig, att vara ute och springa tre km i tunga kläder var ingen höjdare med snuva. Men vad gör man inte för Wendela och hennes syster som ville tolka efter Hannibal!
Men om sjukhetskännslan inte går över blir det nog till att sitta hemma och plugga i morgon. Har verkligen inte tid med en mer långvarig och "allvarligare" sjukdom som det ä'just nu. så stannar helldre hemma en dag, och i morgon missar ju iaf inget viktigt! Men hoppas det går att sova bort, lite lätt segt att sitta hemma ju.

Och min Ponny slutar verkligen aldrig förvåna mig. Trots fällperiod, uppför hon sig helt exemplariskt vid arbete från marken utan sura miner näst intill helt. Nästan lite överambitiös!

Men nu ska jag återgå till min mat! Kram Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar