fredag 26 juni 2009

DingDong, just eat it!


Sista dagen för denna vecka på jobbet, hur skönt är inte det! Fick sluta lite tidigare, och spenderade den vunna tiden på gräsmattan, solandes. Tog även och bestämde mig för att cykla till stallet. sagt och gjort! 3 h senare, 14 km och en ridtur mer, var jag hemma, trött och nöjd. Bortsett från att ponnyn tappat en framsko under ridturen. Suck!

Tog en skritt tur ut i skogen, sadeln träns och halsring. Jätte frustrerande förresten att komma till stallet och hitta ryktlådan mig på stallgången, alltså inte där jag lämnade den, och min"vanliga" halsring (aka ett lagom söndrigt grimskaft, obrukbart till grimskaft, men stelt nog att bli bra som halsring) är helt borta. Letat överallt typ. Fan vad jag hatar när sånt händer. igen! är nu även 100% på att jag hade lagt den i skåpet. Men vad vet jag, kanske är snurrigare än ja minns ;)
Anyways, tillbaka till ridturen. Taggad som satan var hon, (konstigt) och hade svårt att hålla fyrtaktig skritt. Blev lite skolor på stigarna (a la Briar? x>) och lite halter i halsring, Visst går det bra att stanna med den, men att stå stilla? nej, det har aldrig varit Bountys grej.

Sen snubblades det till, skon trillade av, och resten av vägen hem tog vi i skritt. Även om hon int eär ömfotad av sig, och faktiskt gått som barfota häst, känns det taskigt att jobba på och utan framskon. Mes-matte<3

Men nu måste jag skynda mig! Film med Bror min nu!
Kram Klara

2 kommentarer:

  1. Bummer med dojan. Ryktlådan har stått framme länge, så du har nog glömt den och halsringen tror jag hängde vid Findus grimma, om det är rätt grimskaft dvs. Vet inte om hon tappat grimman i hagen också eller om du tagit av den?

    SvaraRadera
  2. kan du inte skriva om nå annat än hästarna nångång snart? (A)

    SvaraRadera