tisdag 23 juni 2009

To much to ask

Min ponny är nu friskförklarad av mig! Woho, gillar att vara min egen veterinär, då man kan ge en de resultat och svar man vill höra. Dock ska det motionera i lugnt tempo någon vecka till för att vara 100 på att var-det-nu-var är borta. Lite markövningar, så som att låta bli att se ut som en huggorm när Matte hoppar upp. Skumt. Inte förens jag står på pallen och bestämmer mig för att hoppa upp blir hon sur, inte när jag fejkar det. haha ibland är det hemskt med en så känslig häst, jag fattar inte vad jag gör för skillnad! Any ways.

Blev även ridning i halsringen, och det gick bra, efter att inte ridits på två veckor, var hon förvånansvärt lugn och sansad. Men vi höll det för säkerhets skull till endast skritt och halt övningar. Framgångarna vi väntat på är kanske inom räckhåll snart :)

När jag kom hem, tog jag och hämtade min andra ponny, som för tillfället bor bakom huset (haha), och promenerade ut i skogen för att fotografera. Lättare sagt än gjort med matvraket Hannibal! utan 2h's fotografering och promenering, slutade det väll med 2 bra bilder? haha härligt med ouppfostrade gubbar som vet vad dom vill! Nom nom nom.

I dag höll jag på att få värmeslag, helt klart, på dagis, sjuklig solbränna skaffade jag mig med, och måste verkligen sola bort mina ränder nu. Härligt att se ut som en kräfta korsad med Zebra. Vart tog min hud som aldrig blev solbränd vägen? Haha.

Blev lite fotografering i dag med. Ödehuset som stått öppet i en vecka. klampar lite nyfiken in, spännande liksom, och ser varför det var öppnat.
Fullt av avfyrat ammunition. Haha lagom rädd jag blev! helt 100 på att någon skulle eftersprängas eller så. Brrrr. Kram Klara

1 kommentar: