söndag 23 augusti 2009

Svamp-plockar dag i dag, gr8!
Men för att plocka svamp krävs det att det finns svamp att plocka, och svamp verkar vara en bristvara i skogen just nu. över 1 timmes promenad, i två olika skogar och inte ens svamp i sikte. Dom måste ha rymt!

Men finns det ingen svamp att sysselsätta sig med, går det lika bra med storstädning bland häst sakerna! Fy vad med prylar man samlar på sig, under över 35 år och 8 hästar. Vi har nog över 25 täcken hängandes uppe på vinden i magasinet. sen har vi en del inne för tvätt, och jag hittade ännu fler i gamla stall-lådor! Fy fan säger jag bara, det är en hel del täcken. Men "fyndade" ett jätte gulligt svart träns med smala läder-stycken, och engelsk nosgrimma utan möjlighet för achem(?) som jag hoppas blir gulligt på Bountys lilla ädla huvud (haha) Och även ett lite små fräsigt brunt som matchar allround sadeln, och som nog kan fungera tills jag hittar ett snyggare, att ha hacket på.

Fler fynd jag gjorde, var att hitta Hannibals små skydd vi köpte till honom för snart 5 år sen, men som vi tappade bort i vevan då han blev halt och flyttades. Jätte bra för skrutt-gubben att få lagom stora skydd på benen då dom han nu går i är precis att han kan ha. Men hur värt känns det att köpa ny utrustning till en 28 årig ponny gubbe?

I morgon ska städnings nojan flyttas till stallet, där det nu blir dags för mitt skåp att bli fixat, och stall-lådan jag nu införskaffat mig (även den återfunnen bland alla hästsaker!) att få en plats att stå på. Skåpet har även försätts med lås nu, så förhoppningsvis är nu den olovliga låningen ur skåpet över!

Just ja! Hur kunde jag glömma berätta, att en 32" LCD-tv finner sin väg hem till mig nu i veckan? Inte illa, inte illa! blir det Edward Cullen, Bella Swan, 32", mörker och jag ;)

1 kommentar: