onsdag 15 juli 2009

Fullt upp

I dag var det fullt med saker att göra! Ta in tvätt, vattna hästar, tvätta fönster, klättra på taket, bl.a
Fick gå upp i hyfsad tid (blä) och börja, och upptäckter att, haha! Min mobil har ryck, och kan inte sms:a! Alla sms ja fick, fick jag dessutom x2. Underbart! försökte allt jag kunde, men fick de inte o fungera,(skit.)
Men vid 3 någon gång klättrade jag åt pappas vägnar upp på taket, för att hissa upp markisen som blivit nertagen p.ga målning av huset, och där, typ 6 m upp där ville den minsann fungera! Aja, jag klagar inte, vet jag att nästa gång de händer behöver ja bara klättra på taken :O

Men efter att ha varit fast på taket 30 min, hade jag sonat mina synder och fick komma ner, och begav mig till Emma. Trevligtatt träffas o bara prata strunt! Sen blev jag även utdragen på en väldigt härlig ridtur på hennes lilla D-ponny Otto :) Kännde där man satt att jag verkligen saknat o rida! Blev först en tur i skogen, med en överrumplande galopp haha, mysiga skritt-sträckor att bara prata på och en del trav :) Sen blev det "arbete" på en åker med. Lätt att försöka rida lite ordenligt i hoppsadel med på tok för långa läder, på en främmande häst! men jag får ta på mig alla missar då den lilla fuxfärgade ponny valacken skötte sig exemplariskt och vann en del av mitt hjärta, helt klart! Vi bestämde även att vi ska rida igen, men på ridbana, då det känns mer, lagom för mig och min feghet, och så länge jag håller mig i vänstervarv lär det gå bra ;)

När jag kom hem efter 6, tog jag min pappa på släp och åkte för att övningsköra. Åkte till stallet och hämtade ett par regn-ridbyxor att ta med till Millegarne (4 dagar kvar!) och tog sen "stora" vägen hem! Hu, inget motorstopp, upp på växel 4, pch kom hem hel :) Helt klart bäst hittils!
Här är det förövrigt tryckande regn, och jag hör en avlägsen åska, så huvudverken är ju för mig obligatorisk, aj! Funderar på att slänga mig i min nya soffa och se på en film, måste ju hålla mig vaken tills dess att Johan kommer i kväll, efter 11. Hur fan ska de gå? Kram Klara

1 kommentar:

  1. jag kom på nu att jag har ju försjuttsingen en dressyrsadel :o så den får du rida i nästa gång ! 8D gammal och obekväm är den, men dressyrsadel det är det (; haha

    SvaraRadera