söndag 22 november 2009

Tävling

I Lördags vad det dags. Dagen jag varit nervös för den senaste veckan. Dressyr tävling a la Rönna Ryttarförening stajl!
Finns nog få människor med sämre tävlingsnerver än vad jag har. Mamma Komenterade i går kväll att det var skönt att ag var mig själv igen. Har varit så otroligt stressad och grinig, och i går fick man inte ens prata med mig. Det är verkligen tur att jag inte är intresserad av att tävla i någon större form.
Vet att TR säger att man inte får ha lindor/skydd på vid dressyrtävling. men då våran enorma klubb anordnade en liten klubbtävling med hela 16 starter, bestämde vi oss för att fuska och tillåta lindor.
Iaf Så var det två klasser för min del. Dressyr ryttartest - inledande klass och LB:1. Lykades knipa en andra plats på första klassen, på något underligt sett, för i efterhand när jag nu ser igenom bilderna, får jag en känsla att, jo, jag borde nog sluta rida. Fy fan liksom :D

I LB:1 hade jag ett mål, koma runt med godkända procent. och ja, som junior ska ju mina 51.03% räcka som godkänd ritt. Men nöjd kan jag nog ändå inte vara. Otajmad hostning från ponnyns sida (wtf-kännsla) och fick in felgalopp, för att se övergå i korsgalopp, gr8!
Men nu var detta över och det är skönt. Ännu något vi kan stryka från mål-listan jag och min ponny knåpat i hopp, utefter våra egna förutsättningar. och dom är ju lite... Annorlunda!

1 kommentar: