lördag 9 maj 2009

http://www.youtube.com/watch?v=hKk2HXNPek4

Ja så nu kom uppdateringen. Klockan är snart elva, och jag ska snart ramla i säng. Galet trött.
Tänkte ta sovmorgon i morse, men kroppen vaknade vid halv åtta och ville kissa, och alla vet ju att då finns inget annat att göra än att lyda, och sen är det omöjligt att somna om. Så gick upp, hängde en seg stund vid datorn, åt en näringsrik frukost, och åkte till stallet. Kom ut någon tandläkare till stallet. Var bara tänkt att han skulle kolla igenom Bounty's mun, men när jag kom fram till den hemska sanningen att det minst, minst var sex år sen någon gjort något i den beslöt jag mig att den skulle fixas, fast priset var väldigt högt enligt mig. Tur var det, då ponnyns mun var i ett värdelöst tillstånd. Fy fan, har aldrig känt mig så värdelös, så elak i hela mitt liv! Känslan var helt klart att, ja, nu säljer jag min häst, börjar sticka, för jag är fan inte värd att ha häst. Brr. Han kom in till henne, såg på hennes bukiga bug, och konstaterade att hon vara ant. dräktig, eller så var munnen helt knas. Guess what. Vi har ju inte en klapphingst i stallet så. Han sa med att "denna häst lär inte kunna gå i form längre stunder", vilket är helt sant. men som vi alltid trott berott på hennes psykiska bagage och min ridning. Men det var visst något mer. Fy fasiken. Visst, skönt att veta att det inte är hon som är helt dum i huvet, ich inte är jag som är värdelös på att rida, men att veta att hon haft så ont som hon har, får mig helt klart att hata mig själv. Men nu är det åtgärdat och aldrig mer ska hon ha ont lovade ja henne. Stod och pysslade med den väldigt neddrogade och fruktansvärt söta Bounty medans plegget gick ur. Så underbart att för ett par minuter få en häst som lägger hela sitt liv i mina händer, (ganska bokstavligen då hon somnade i mitt knä) så som hon gjorde vid koliken som höll på att ta henne. Usch, jag blir gråtfärdig bara av att tänka på det.

Men för att skriva lite mera, possetiva saker ska jag ju säga att mina snygga ridstövlar nu kommit, och att de ska invigas i morgon. Och i morgon kommer den fd. grannen med till stallet, och ska låta hennes systerbarn rida på Hannibal, fruktansvärt kul, då hon själv för ett massa antal år sen, red Hannibal åt oss :) Han har varit med i många generationer den gubben <3 Kram Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar