onsdag 6 maj 2009

Sitt gammle hund!


Dom som säger, att en gammal hund inte kan lära sig sitta, har aldrig mött min hund! Våran trofasta, och helt klart underskagttade stinkbomb till collie-hona Wilma, har ju för fem dagarsen fyllt 11, och i dag finslipade vi dövteknik på henne. Vi är alltså jag och mina händer med godis. Dövteknik som jag tycker det är kul att kalla det, är alltså precis som det låter, teknik att använda på en döv hund. (även om hon inte är döv, vet man ju aldrig när det inträffar ;) ) Det kräver alltså hundens 100% uppmärksamhet, och hur svårt är det att kirra med gott godis i händerna? Sen uteblir de vanliga kommandona för sitt, ligg osv, och istället är det små fina handrörelser. just Sitt, ligg, stå och tass sitter som smort. Död börjar ta form men lite kvar, sen har vi stanna då. Men får se om våras bådas engagemang räcker så långt. ;) Men, den som sa att en gammal hund inte kan lära sig sitta, har aldrig träffat vår Wilma.

Och på tal om tanter! Ingen ridning i dag heller, och it sucks! Mamma tycker inte att bara för att jag kan gå, måste börja rida igen. Men i morgon ska hon inte kunna hindra mig ;) Tog även och bestämmde mig, att det var dags att ponnyn ska tas till nästa steg i en buga nu. Så tog o lyfte hoven i dag, hade inte alls förväntat mig att hon skulle nå golvet, visst, lyfte inte högt alls, men iaf. nemas problemas var det där du! Så nu får ju halsringen åka på snart och det lite svårare momenten börja :)

Förövrigt, hade jag i dag, tänkt att komma ut ur garderoben. Och ja, det är precis som det står, jag ska avslöja min hemliga sexuella läggning till världen, som jag inte ens vågat erkänna för mig själv. Som ni säkert alla vet, ligger min läggning åt killar. Killar killar och åkter killar. Speciellt killar med plattat svart hår o lite smink. Jaha tack! Och så Johan, men det vore ju onaturligt att inte vara sexuellt dragen till det enda gud lyckades skapa felfritt. Så han är ju ett självklart objekt här. Men min självrannsakning, mitt tvång av mig själv att vara ärlig har gjort att jag vågat acceptera något mer, något som avviker från min vanliga diet. nämligen, Brunetter.

Inga vanliga brunetter, som Brenda Fresta eller Johny Depp, nej här pratar vi brunetter av den kvinnliga sorten. (nej jag är inte bisexuell, jag föredrar dom på avstånd och på klädda)
Menar, finns det någon sund människa som kan se sig mätt på Zooey Deschanel från, "Liftarens Guide till Galaxen" och "Brige to Therabithia". Eller Alexis Bledel, från "Systrar i Jeans 1&2" ellr "gilmore girls" när hon blek och blyg ritar av alla dessa mystiska killar hon hittar? och brunetternas drottning, självaste vampyrsnärjerskan, Kirsitn Stweart Som vi alla känner igen som Bella Swan i "Twilight", och "Jumper" (där hon spelar mot OC stjärnan Rachel Bilson, ännu en mörkhårig skönhet)

Så vad är det med er alla som påstår att det är vacker att vara blond och blåögd? Ge mig mörka lockar och jag kan titta i timmar. Kan ni klandra en att vilja ta plats bland dom?
Kram Klara

2 kommentarer:

  1. Haha, du lär juh veta att jag föredrar mörkhåriga tjejer iaf XD ;P

    Och vadå jag är felfri? O_o de är väll ingen? =O

    SvaraRadera
  2. Vem kan inte droola lite över zooey? ;D

    SvaraRadera