söndag 3 maj 2009

Trött som en galning. Sovit riktigt dåligt, värken fortsatte natten igenom, och då är det svårt att stå ut med sig själv och blir inte bättre med en till i sängen. Aja nu är jag vaken! Hade ju utsläpp så steg upp kvart i sju och släppte ut de små djuren. Red ponnyn en stund på banan, knöt undan tyglarna och red med halsringen, och nu kunde vi till och med samla galoppen även om öronen particiellt är platta bakot, men tror på en förbättring när tränset åker av helt då bettet och de lite fladdrande tyglarna stör. Eller ska man köra med nosludd på dom kanske? ska klura på den saken.
Men sen red jag ut med mamma och försökte mig på galopp-arbete på vallen. Slipper störande sparkar där då bjudningen är lite mer, fram istället för upp. Men konstigt, utan muskler skulle jag inte heller vilja galoppera på banan D: Och sen att vi hade mammas lilla allround sadel tror jag hjälpte mycket. helt klart bättre med en kortare och betydligt mindre sadel, så i dag blir det till att puttsa upp de tre dressyrsadlarna och sälja så jag kan köpa mig en liten, kanske kan lyxa till det med att bara ha en 16 tum ;) Men nu kallar övningskörningen och nästa omgång av puttsningen, kanske ska hinna med att damsuga lite med? ja vi får se Kram Klara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar