måndag 9 februari 2009

Hot or not?



Efter en hel helgs konstant filmtittande, så har jag börjat få lite funderingar på vad Hollywood anser att vi tjejer ska tycka är snyggt. Listan är ju lite små lång, på krav High School hunkarna ska innehålla.
*Magrutor - Helst så man funderar på om dom går på steroider.
*Biceps - Lite Atlas varning, ni vet, TV4, Gladiatorerna?
*Bad-Boy Touch - Du vet glimten i ögat som säger att han faktiskt dödade din katt.
*Spretiga Wax-frisyrer - Den som alla andra hade, i alla andra filmer
*199 cm Långa - Skulle utan problem kunna nå taket med en uppsträckt hand
*Överbeskyddande - Och alltid vara bereda att kyssas på regniga broar
Och listan kan säkert göras längre på de ingredienser som nästan är nödvändiga i High School killen. men egentligen, HUR mycket av det här är egentligen saker man vill att ens kille ska ha?
Te.x Magrutor, är inte det fruktansvärt ut tjatat om hur otrooooligt sexigt det är med magruter? Gosch! men jag kanske missat det upphetsande med att kunna spela luffarschak på sin partners mage. Bicepsen, eller axlarna överhuvudtaget för min del, kan väll få vara lite välpumpade, det kan jag väll hålla med om. det sitter ju ändå lite manlighet där, eller? men seriös? Bad-boy touchen, da! Min mamma är fan läskigare än det där. nej, det känns bara player och könssjukdommar. och hur uppskattat är det på en skala? Och vad hände med variationen? Jag kanske är ensam, men är det inte lite roligare med en kille med lite speciell frissyr, som man faktiskt kan skilja ur mängden? Något personligt med kalufsen? och så då, sist, längden. är alla tjejer i film alltid över 180? vad hände med de korta tjejerna? Ska de inte få några killar?

Nej, jag tycker nog att de flesta av killarna i filmerna är lite, artificiella, även om det så klart en del egenskaper man skulle vilja se oftare hos killar här, in the real world. Te.x vart är de regniga broarna när man om mest behöver dom? jag tycker att varje kille borde ha en hemma, just in case liksom.

Men vad har dom då glömt i dom hära annars så perfekt ansedda killarna? Ja enligt min mening, vart är engagemanget? Ni som sätt HSM 2, "bet on it" vet vad jag menar. DÄR har vi någon som är engagerad och verkligen sattsar! mer sånt säger jag! Och skinjackor, klädesplagget somv erkar vara helt bortglömt av resigörerna.
Även om det är min blogg (haha!) vore det rätt kul att veta vad ni andra tycker om dessa klichér killarna faktikst är. Och så klart, för de manliga läsarna, åsikter ang. tjejerna är så klart med välkomna! Allt för mig och nu :) Åsikter, NU! Kram Klara

2 kommentarer:

  1. filmstjärnor ser bra ut och verkar trevliga så länge de är på vita duken ;P men om man träffar dem i verkligheten är de inte så speciella längre tror jag =)

    jag har ingen bro att ta dej till....men jag har däremot en brygga som är jäkligt mysig att gå ner till på sommarkvällar ;)

    SvaraRadera
  2. Alla ensamma korta "odugliga" skådistjejer är mycket välkomna hemma hos mig! :D

    Beware of romantiker ovanför mig.

    SvaraRadera