tisdag 8 september 2009


Att skriva blogg till Bumbibjörnarna ska jag göra till en vana. Eller Darkwing Duck. Fattar inte vad barn ser i Byggare bob när det finns typ, luftens hjältar. För mig helt omöjligt att förstå.
http://www.youtube.com/watch?v=etClRxlJLtk
I dag hade vi ännu en sån där, hel-skön dag i skolan. Psykologi har nu hittat sig in på mitt schema, och om man har lektioner med estet och bygg, kan det ju inte vara allt för krävande haha! Även foto som sista lektion, där jag fick beröm för att ha kommit även i dag. Det var ju engagerat tyckte läraren. Älskar de kraven på prestation!

Iaf. Första träningen för året! (iaf på denna sida av sommaren) och kan jag säga annat än att jag älskar min häst?
Stod och väntade på mig vid grinden när hon skulle hämtas, helt uppslukad i uppgiften att valla bort de andra hästarna så de inte skulle komma för nära, för nu var det minsann hon som skulle ut. Haha Knasig häst det där.
Tänkte ta mig ett lugnt pass på från marken på banan, utan vidare större kram än att få hennes uppmärksamhet, och bara checka igenom att kommunikationen var som den skulle. men tji fick jag då den var bättre än där vi avslutat träningen i början av sommaren.
Släppte sälen min lös på ridbanan, och satte mig på pallen i mitten för att fixa lite med med min utrustning, och tänkte sen ta och iakta henne, för att om ett tag (eheh, ett bra tag) kunna försöka arbeta löst, men nej, här skulle det inte iakttas. det skulle mysas! så hon knatade fram och körde en ganska sandig mule i magen på mig. Tack för den älskling!
Skickade i väg henne, för där blev ju inget arbete gjort, och då började hon beta längs banans kanter. Hon fick vara i fred någon minut, och sen bestämde jag mig för att göra något vi inte gjort innan, inkallning i löst tillstånd. Hade väll inga större förhoppningar, utan mer en tanke att någon gång ska vara den första, men tror ni inte sälen kommer gående lite halv gulligt mot mig? Joho här var vi vänliga i dag!

Blev även lite skritt-longering, vilket var sitt vanliga sura min, även om hon inte avbryter volten hela tiden, ännu ett framsteg!

Avslutade allt med en genomkoll av sidvärtes förflyttning, och det satt som sten i jag vet inte, excallibur, och även början till bugningen var kvar i den lilla luddiga huvudet. Och nu är jag så peppad att jag knappt kan vänta tills i morgon för att få träna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar