söndag 27 september 2009

I dag var det dags för första "endast-halsringen-ridpass" för denna sidan av sommaren, eller, i dag blev det på riktigt. 3dje gången helt utan huvudbonad för hennes del, och första gången med trav som bestod i mer än att för mig försöka hålla mig kvar. Så ja, i dag var det sadel på! Vi trivs så, min tjocka dam och jag, men sen var det naturligtvis lite "förseningar" i hjälper från sätet, men man kan ju inte annat förvänta sig en dag som i dag. det blåste satan (jag hatar blåst) och det stank gris tyckte hästen, (ant. bokstavligen då grisarna går typ 50 m från ridbanans ena hörn) och sen var det helt enkelt, skumt! Men efter cirkus 10 minuter (haha) kunde hon iaf slappna av lite i traven, så då fick det vara för i dag på den fronten, så gick vi över till framdelsvändningar och ryggningar. Rygga satt som en smäck förra gången, men efter att ha börjat med att genomföra en framdelsvänding i vänstervarv, var det allt hon kunde ansåg hon, haha jag gillar enformiga hästar 8D Så det var bara till att gå tillbaka 4 år i utvecklingen, och rygga med skänklarna på bogen innan hon fattade att, jaha! var det det du bad om! Ibland älskar vi väll hästar? ;O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar