onsdag 16 september 2009

Hästbloggen

Ja, kanske ska döpa om min blogg. "Klaras hästblogg" eller något annat liknande finurligt. Härligt! Men nöjer mig nog med att skaffa en ny Bdb och köra rent med hästbilder där. Eller något åt det hållet. Enligt mig låter det iaf bra!

Iaf så har jag hunnit med att blogga på ett par dagar. haft fullt upp med pojkvänner, hästvänner och vanliga vänner! Men sånt gör livet roligare :) Men inte förkylningen som härjar i min arma kropp! Aja.

På hästfronten är det naket. Japp. Folk påstår att hästar trivs bäst nakna, men jag är inte säker på att det stämmer med min häst, och ridning. Barbacka kan vara det värsta vi båda vet, men viss överdrift :) Iaf så har den lilla knubbsälen fått skavsår av det man kan anse som en übermjuk sadelgjord. jag hatar fläskiga ponnysar :D

Men innan såren han jag iaf "rida" lite på en stubb och fick Johan att fotografera det hela. Och vad som upptäcktes under ridturen var att, min häst saknar inte bara muskler, utan även skänkel-läge, och att mina charlie chaplin fötter är på väg tillbaka. Aja baja klara!

Och i går tog vi oss en 40 min promenad på asfalt, det är nyttigt både för djur och matte, och sen fick jag äran att se på Emmas Hopp-träning, kallt men urkul! och även jag blev ursugen på att hoppa :)

2 kommentarer:

  1. syftar du på mej, hästen eller båda i bilden? ;)

    SvaraRadera
  2. Svar: Aha, tråkigt att vara sjuk, men håller med. Ibland var det skönt för man kunde ta det lugnt hemma. Det med stallet känner jag igen, det är knepigare. Du får lista ut något smart ;D

    SvaraRadera