onsdag 9 september 2009


I dag är en sån där, bra dag. En sån dag då jag bara, vet var jag står i livet, och är nöjd med det. En dag då jag vet vart jag ska, och är helt nöjd med det, och en sån dag då jag vet hur jag ska ta mig dit. Jag gillar sånna här dagar! Inte blir det värre av att sluta tidigt heller ;)

Att sen få åka till stallet, och uppleva det fina i att ha en häst som uppenbarligen även i hagen valt att lyssna på inkallning, är nu faktiskt inte, helt fel! Vart kom detta i från liksom?
Kanske är hon lite unghäst där, i sin 15 år gamla ponny kropp, som behövde en sommar att smälta allt på. Eller så kom det en fe och förtrollade henne. jag är nöjd i vilket fall!

Så i dag blev det ridning, woho, 30 min i skritt på ridbanan. Härliga skrittsteg förde oss till himmelen, då hon rygga, gjorde allt i från 10 meter volter ned till små knappt 3, öppna, skänkelvikning och även ett par side pass. Visst, sistnämnda var mot en vägg, men hallå? i våras skulle rumpan prompt ut eller ställningen vara åt fel håll, men i dag var det visst dags att göra det rätt. Ibland är hästar finurliga! Allt så klart utfört med halsringen. Ibland är jag mer nöjd med mig själv än andra dagar :)

I morgon är det även en skön dag i "skolan". aktivitets dag ute i Bresand, vilket vore fy skam att klaga på. Vi slutar ju tidigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar