torsdag 24 september 2009

I går transporterades de två sista av våra tre hästa till stallet för vintervistelse. Lite tomt i hagarna, och att inte ha hästarna precis vid huset, men härligt att vara redo för vintern!
När Orient var på plats, åkte mamma hem igen för att hämta Hannibal, men då farbror kan gå in själv i transporten och inte har mycket till övers för att ställa till med scener, blev jag kvar i stallet för att träna lite med Bounty under tiden, allt för att spara tid!
Gjorde vårat första seriösa försök till en buga, alltså med ben och allt, (vi gillar att gå långsamt fram ;D) och inte bara ner med huvudet. jag hade förväntat mig stora protester och runthoppande, men till min stora förvåning tänkte hon, ner, och bak! Woho, var inte alls förväntat för fem öre då hon alltid ska ha koll på allt i alla lägen, så det var bara till att berömma så mycket att hon måste trott jag var en idiot, och ta det en gång på andra sidan med och sen nöja sig!
Nu ska händelsen smältas av oss båda så försöker vi om ett par dagar igen.

Och tror alla framsteg görs samtidigt, för efter bara 2 försök med bedja, började huvudet komma på sniskan. Inte mycket men tillräckligt för att hon ska se tillräckligt störd ut haha! Så samma där, låter det sjunka in ett par dagar så tar vi nya krafter i början på nästa vecka!

I dag var jag ute med mamma på skritt-tur, den första för året tillsammans för oss. Jag gillar verkligen att rida med min mamma och kände hur mycket jag saknat det nu, efter att större delen av förra vintern ridit själv. Så nu ska vi boka in onsdagar till den officiella "rida-ut"dagen :)

Passade även på att övertala mamma att ta med transporten till stallet (den var ju ändå fastkopplad!) och för att kunna transport träna lite med Bounty. INTE ok sa hon! In fort, ut fortare! Trillade av rampen lyckades hon med, på någon skum vänster. men jag vann och vi kom in. tror dock att hon är vänsterhänt (haha) och vill åka på vänstersidan, då hon alltid drar sig dit, så vi ska testa att ta den sidan nästa gång. Få ett stressmoment mindre iaf! och i morgon, står årets första dressyr-pass på banan på schemat, Fy fan säger jag bara, var jag har längtat! och vem bryr sig då om att det bara är skrittarbete som ska utföras? inte jag iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar