lördag 26 september 2009

Sitter och Dreglar över Jolanda och hennes "super-fjording" Guuse. Alla har vi ju förebilder, här har ni mina! Utan vidare föresättningar, tog hon sig och sin fjording upp till toppen och visar att alla hästar kan. Fy fan säger jag bara, Kan jag få byta liv med henne?

http://www.youtube.com/watch?v=karDH8aaX-M&feature=related

Okej, även om man skulle göra mycket för en häst som Guuse så är jag helt nöjd med min ponny, som i dag förövrigt såg en älg, för vad som jag tror är andra gången i sitt liv. Första gången var våren hon kom, och det slutade i panik från bådas sida (haha) I dag såg hon bara på mig som om jag var dum i huvudet när jag berättade för henne att det var två väldigt stora hästar hon såg. Underbar häst det där! Och det hände ju då under ridturen, som inehöll årets första inplanerade trav, och att säga vem av oss som saknat dom dära travturerna i skogen mest, av oss två är helt klart svårt att säga.

I morgon blir det också första ridningen utan träns. Men sadeln behålls på, vi gillar sadeln jag och min ponny ;D

men nu är det snart dags för mig att sova, denna underbara lördag som känns som söndag. har jag sagt att jag älskar att vara ledig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar